2010 Oscar Tahminleri

Standard

Bu Pazar akşamı 2010 Oscar’ları sahiplerini bulacak. Beyazperde.com, Oscarların anısına “Kazanacakları Tahmin Edin” yarışmasını başlattı, ödülü de kendinize ait bir Oscar heykelciği. Yarışmaya katılmak için aşağıdaki adrese tıklayın:

http://www.beyazperde.com/haber/16589/Beyazperde-Oscar-Anketi-

Bir Beyazperde çalışanı olarak bu yarışmaya katılabileceğimi sanmıyorum, ama bu durum tahminlerimi beyan edemeyeceğim anlamına gelmiyor tabi ki.

2010 Oscar Tahminlerim:

En İyi Film:

Aday olan filmlerden sadece birini izlemedim ve büyük ihtimalle de o film kazanacak: The King’s Speech. Yılın en abartılan yapımı Social Network kazanacak diyenler de var ama Akademi’nin kostüm dramalarına olan aşkı bu yıl da kendini gösterecektir. Bana kalsa Inception derdim ama bilim-kurgu şaheserlerine sırt dönmek Akademi’nin töresi (Bakınız: 2001).

En İyi Erkek Oyuncu:

Keşke, keşke Jeff Bridges geçen senenin Oscar’ını iade edip bu seneninkini alsa, bir çeşit değiş-tokuş misali. James Franco’nun da kazanmasını isterdim ama Oscar büyük ihtimalle Colin Firth’e gidecek.


En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu:

Bence Christian Bale’in Dövüşçü’deki muazzam ve cesur crack bağımlısı karakteri kazanacak ve kazanması lazım zaten.

En İyi Kadın Oyuncu:

Natalie Portman.Başka söze gerek yok.

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu:

Dünyanın en güzel ikinci kadını (Kim mi birinci? Evli olduğumu hatırlatayım) Amy Adams’a gitmesini isterdim ama büyük ihtimalle aynı film Dövüşçü’den Melissa Leo, geçen sene kapamadığı Oscar’ı eve götürecek. 14 yaşında, yaşına göre şaşırtıcı derecede kontrollü performansıyla ağızları açık bırakan Hailee Steinfeld, sürpriz yapıp kazanabilir.

En İyi Uzun Metraj Animasyon:

Pixar’dan başkasına gideceği aklınızın ucundan bile geçmesin.

En İyi Sanat Yönetimi:

Muazzam yaratıcı rüya mekanları ile Inception kazansın isterdim ama büyük ihtimalle Akademi’nin kostüm draması zaafı burada da kendini gösterecek ve The King’s Speech kazanacak.

En İyi Görüntü Yönetimi:

Hollywood’un gelmiş geçmiş en iyi görüntü yönetmenlerinden Roger Deakins’in kazanmasının zamanı geldi artık. Deakins’in Jesse James’in Suikatı ile kazanması lazımdı ama neyse…

En İyi Kostüm Tasarımı:

King’s Speech. Sonuçta bir “Kostüm” Draması’ndan bahsediyoruz.

En İyi Yönetmen:

Nolan aday olmadı ya, ne diyeyim. Tom Hooper kazanacak.

En İyi Belgesel:

Ne yazık ki bu filmlerin hiç birini izleme fırsatım olmadı, her ne kadar hepsi “izlenmesi gerek” listemde bulunsa da. Akademi bu kategoride politik filmleri sever, o yüzden Inside Job diyorum.

En İyi Belgesel (Kısa):

Rastgele bir isim vermem gerekirse, Killing in the Name diyelim, o olsun.

En İyi Kurgu:

Dövüşçü ve 127 Saat’in kurgusu gayet etkileyici idi. Fakat bu dalda bence Social Network eve en azından bir heykelcik götürecek.

En İyi Yabancı Film:

Bir kez daha bu filmleri izleme fırsatım olmadı. Inarrittu kazanacak gibi. Dogtooth hakkında çok iyi şeyler duydum ama film Akademi için biraz fazla marjinal gibi.

En İyi Makyaj:

CGI teknolojisinin pratik makyaj piyasasını neredeyse yok etmesi yüzünden bu kategori yıl geçtikçe daha da küçülüyor. Bu konuda Barney’s Version’un yaşlandırma makyajlarının çok başarılı olduğunu duydum.

En İyi Müzik:

Inception veya 127 Saat isterdim ama bence The Social Network’ün minimalist ve yaratıcı müziği kazanabilir.

En İyi Şarkı:

Yine Pixar.

En İyi Kısa Animasyon:

Day and Night. Bir daha Pixar.


En İyi Kısa Film:

Sallıyorum ve The Crush diyorum.


En İyi Ses Tasarımı:

İşte bence en azından bu kategoride Inception heykelciği kapacak.


En İyi Ses Miksajı:

Yine Inception. Daha başarılı sese sahip başka bir film düşünemiyorum.


En İyi Görsel Efekt:

Inception’un sırf dönen otel lobisindeki kavga sahnesi için ödülü kapması lazım.

En İyi Uyarlama Senaryo:

Aaron Sorkin kazanacak, çünkü bu karmaşık gerçek hikayeden anlam çıkarmak gibi zor bir işin altından kalktı, her ne kadar Social Network’e diğer eleştirmenler kadar bayılmasam da.

En İyi Özgün Senaryo:

Durmadan birbirinin içine giren karmakarışık rüyalarından gayet güçlü bir hikaye yapısı kurmayı başaran Nolan’a gitmesini gerçekten çok isterdim, ama The King’s Speech kazanacak.

İşte benden bu kadar. Peki sizin tahminleriniz ne? Sizce nerede doğru tahminler yaptım, nerede yanlışım var?

Leave a Reply

